Alunperin aloin kirjoittamaan tätä blogia koska tarkoitus oli osallistua Justuksen kanssa tokon sm-kisoihin. Ja sitten tuli se mutta.....Justus kärsi kevään aikana eturauhasen kipuilusta ja lopulta sai sen verran ikävän kipukohtauksen että vein sen treenikenteltä suoraan lääkäriin. Tähän väliin pitää taas muistaa kehua meidän omaa lääkäriasemaa Vetericaa, oikeesti harvemmasta paikasta saat niin hyvää ja luotettavaa ja hyvää palvelua. Me olemme olleet todella tyytyväisiä ja tässäkin tilanteessa teki tilaa meille ja Justukselle tehtiin kemiallinen kastraatio. Tästähän napsahti kisakieltoa 6 kk! Noin pitkä kisakielto tuli niin yllätyksenä ja pisti suunnitelmat ja ajatukset ihan uusiksi. Pidettiin treenitaukoa kokonaan pari viikkoa ja sitten toukokuussa aloitettiin treenaukset. Kesäkuu ollaan käyty yksilötreeneissä (Nina Mantereen koulutus) ja lisäksi parin viikon välein ryhmätreeneissä. Nämä molemmat treenit jatkuvat myös heinä ja elokuun.

Justuksen vire on ollut nousemaan päin ja ryhmätreeneissä ollaan päästy tekemään myös ryhmäliikkeitä. Ninan tokossa ollaan keskitytty ongelmakohtiin ja hauskinta tässä on ollut se että kun yhdestä "ongelmasta" on päästy niin sitten on tullut seuraava. =D Aluksi kiinnitettiin huomiota sivulle tuloon johon mulla oli käytössä todella paljon vartaloapuja. Niitä en toki itse ollut edes huomannut / kiinnittänyt niin huomiota mutta kun kouluttaja pyysi minua seisomaan täysin liikkumatta ja kutsumana koiran sivulle niin a) musta tuntui täysin luonnottomalta ja b) Justus ei osannut tulla sivulle ilman niitä apuja. :)

Siitä alkoi siis back to basics ja nyt näin heinäkuun puolessa välissä voin sanoa 100%:n varmuudella että Justus tietää mitä tarkoittaa sivulle. :) Vartaloavusta luovuttaessa alkoi Justus sivulle tulossa hypätä sekä pahimmassa viretilassa myös tarrasi hampailla kiinni mun kädestä. Nykyään tätä puremista ei enää onneksi esiinny kun 1 / 10 kerrasta ja myös tuo hyppääminen on miltei poistunut. Eipä tästäkään olisi päässyt eroon ilman ulkopuolista, asiansaosaavaa kouluttajaa.

Kisakalenterista jouduttiin siis pyyhkimään kaikki merkinnät kesältä mutta olen jo silmäillut meille sitä ekaa koetta. Näin kesällä kokeisiin on huudeltu osallistujia kun tilaa olisi mutta tilanne on harmittavasti ihan toinen sitten kun kisakielto on ohi. Olen kuitenkin silmäillyt pari koetta valmiiksi ja ilmopäivät ovat kalenterissa ylhäällä :) Mä oon ollut ihan kahjo kun olen sanonut ääneen että "ei mua ne tokokokeet jännitä niin paljoo mitä agi". Siis mitä ihmettä mä oon ajatellut...En enää ajattele noin ja onneksi ihminen voi ja saa muuttaa mieltään. =D

Tällä viikolla oli myös Vekoran tokokokous. Sovittiin siellä syksyn kursseista ja pääsen taas mukaan vetämään arkitokoa sekä tokonalkeet. Kivaa kun puuhaa riittää syyskuussa ja lokakuussa alkaakin sitten taas talvikauden hallitreenit sekä tokon että agin osalta. Ainiin! Olin muuten jo ilmoittautunut arkitottelevaisuuskoulutusohjaajakurssille mutta kurssi-ilmossa oli piiiieni virhe. Ilmossa oli merkittynä yksi viikonloppu ja harmittavasti toinen paikallaolon vaatinut vk:nloppu on juuri sellainen että olen ulkomailla. Kursseja on ollut todella vähän tarjolla ja kevällä taisi olla vasta pilotitkin. Eiköhän niitä kuitenkin tule talvikaudella tarjolle. Mutta nyt ei enempää talvesta kun ulkona on kesä ja ilmat suosii! :)